پرورش انواع شترمرغ مولد

شترمرغ ها دارای انواع مختلفی از نژادها هستند که اغلب شان با هدف تولید گوشت یا بعنوان طیور مولد و تخمگذار پرورش داده می شوند.
شترمرغ پرنده ای پرورشی می باشد که با انواع مختلفی از اهداف پرورش داده می شود اما مهم ترین و اصلی ترین اهداف پرورش شترمرغ مربوط می شود به شترمرغ های گوشتی، مولد و تخمگذار.
شترمرغ های گوشتی اغلب نر هستند چراکه گوشت مرغوبی دارند و ماده ها هم برای تولید تخم نگهداری می شوند که در پرورش این دسته از طیور مولد سه روش باز، بسته و نیمه باز وجود دارد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پرورش شترمرغ های مولد

برای پرورش شترمرغ های مولد باید ابتدا یک زمین و مکان پرورشی فراهم کرد و بعد از آن به فکر نیروی کار، مجوز و نقدینگی یا آب افتاد.
برای انتخاب زمین باید حتما از چند نظر زمین را زیر نظر بگیرید یکی از نظر جفت گیری، دیگری از نظر نگهداری جوجه ها و دیگری هم در خصوص پرورش شترمرغ های بالغ. با احداث یک مکان مسقف در زمین و همچنین حصار کشی دور آن می توانید بهترین مکان پرورشی را فراهم آورید.
نکته بعدی در خصوص پرورش شترمرغ های مولد تغذیه آنهاست که باید از تغذیه مناسب برخوردار گردند و در فصل جفت گیری از بهترین مواد معدنی تامین شوند.
شترمرغ های مولد اغلب بصورت دسته های سه تایی پرورش داده می شوند یعنی یک شترمرغ نر و دو شترمرغ ماده البته می توان از یک نر و سه ماده هم استفاده کرد. برای پرورش شترمرغ های مولد بهتر است از شیوه بسته و نیمه باز استفاده کرد چراکه امکان کنترل جوجه ها و تخم ها بیشتر است و در روش باز این امکان وجود ندارد و امکان شکار شان هم توسط دیگر جانوران بالا می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما